همه مقالات

نمایش جزئیات

روش های کم کردن صدای موتور

روش های کم کردن صدای موتور-کاهش صدای موتور- ال 90-مگان-داستر-کپچر-تالیسمان-ساندرو-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

روش های کم کردن صدای موتور راه های کم کردن صدای موتور ال ۹۰ ، مگان ، داستر ، کپچر، تالیسمان و ساندرو


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

در خودرو های  ال ۹۰ ، مگان ، تالیسمان ، داستر ، کپچر و ساندرو در بعضی از مواقع به صورت غیر طبیعی صدا به بیرون از محفظه موتور و به داخل کابین انتقال پیدا می کند که باعث

نارضایتی صاحبان خودرو می شود . تعمیرگاه رنو تهران با استفاده از علم و دانش به روز و برگرفته از تجربیات خود در زمینه ی تعمیر خودرو های ال۹۰  ، مگان ، ساندرو ، تالیسمان ، داستر،

کپچر، استپ وی ، لتیتود ، سیمبل ، فلوئنس و .... آماده ارائه خدماتی از قبیل: 

 

تعمیر موتور

تعمیر گیربکس دنده ای

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر سیستم تعلیق

تعمیر سیم کشی و باطری سازی

عیب یابی توسط دستگاه های پیشرفته رنو کلیپ

صدا گیری خودرو

نصب آپشن

تهیه لوازم یدکی نو اورجینال

آماده ارائه خدمات برای مشتریان عزیز می باشد.

 

آن دسته از رانندگانی که مایل به تیونینگ موتور خودروی خود هستند تغیراتی در سیستم موتور به وجود می آورند که از حالت استاندارد در آمده و به حالت اسپورت تغیر رویه می دهند که طبیعتا صدای موتور و صدای اگزوز بیشتر می شود و بلعکس رانندگان دارای خودروی نو با کم کردن صدای اتومبیل خود لذت می برند . توجه داشته باشید که هرچقدر صدای خودرو کم تر و نرم تر باشد نشان از سلامت ماشین دارد .

 

روش های کم کردن صدای موتور

 

هر گونه تغیر صدای موتور نشانه ی بروز مشکل در خودرو می باشد . در نتیجه به تعمیرگاه رنو تهران مراجعه کرده و نسبت به رفع عیب اقدام کنید .

 

صدای صوت یا خش خش تسمه

 

صدای خش خش به تسمه دینام مربوط می شود . پارگی و ترک دار بودن گویای وضعیت تسمه دینام است . صدای صوت در تسمه هم نشانه ی نا مرغوب بودن جنس تسمه تایم و یا ناهموار بودن سطح هرز گرد است.

در صورت شنیدن این صدا سمت تسمه ها حتما چک شود . زیرا این احتمال وجود دارد که تسمه دینام از جای خود در آمده و یا با روغن در تماس باشد .

توجه داشته باشید تسمه تایم بعد از طی مسافت  ۶۰ هزار کیلومتر و تسمه دینام  ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض شود .

در هنگام  تعویض تسمه دینام حتما باید هرزگردها بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند .

 

صدای فیش فیش

 

در صورت شنیدن صدای فیش فیش ، معمولاً قسمتی سوراخ شده و دارای نشتی می باشد . حالا این نشتی مربوط به آب ، هوا و یا گاز است . برا ی آب باید قسمت شلنگ های آب رادیاتور، شلنگ های بخاری  و واترپمپ ترموستات چک شود .

صدای مربوط به هوا هم شلنگ بوستر، ترمز شلنگ و منیفولد هوا را باید مورد بررسی قرار داد و در آخر برای صدای گاز نیز رادیاتور گاز لوله های کولر بازبینی شود 

 

صدای تغ تغ

 

صدای تغ تغ معمولاً با چرخاندن فرمان به طور کامل به سمت راست یا چپ می باشد که صدای ممتد تغ تغ می دهد . این صدا متعلق به سرپلوس است . برای اینکه متوجه شوید کدام یک از سر پلوس هاست ، فرمان را به سمت مورد نظر چرخانده و حرکت نمایید . اگر صدای شنیدید سر پلوس همان سمت خراب است . وقتی که گردگیر سرپلوس پاره می شود ، گیریس خارج شده و بلبرینگ های سرپلوس خشک کار می کند و باعث کچل شدن بلبرینگ شده و ایجاد صدا می کند . در صورت توجه نکردن به این مشکل باعث خرد شدن و از حرکت ایستادن خودرو می شود و دیگر خودرو حرکت نمی کند .

 

صدای گیز گیز

 

در بعضی از مواقع با چرخاندن فرمان ، صدای گیژگیژ از موتور ماشین شنیده می شود . این صدا مربوط به پمپ هیدرولیک فرمان است که به احتمال زیاد یا روغن هیدرولیک فرمان ندارد یا از قسمت از سیستم هیدرولیک نشتی پیدا کرده است . برای عیب یابی این قسمت با تعمیرگاه رنو تهران تماس حاصل فرمایید تا ما شما راهنمایی کنیم .

در بعضی از مواقع نیز احتمال خرابی از پمپ هیدرولیک می باشد . در این مواقع بهتر است خودرو را خاموش کرده و سطح روغن و یا نشتی روغن هیدرولیک را مورد بررسی و یا با تعمیرگاه رنو تهران تماس حاصل فرمایید .

 

صدای تغ تغ یا فیلر

 

در خودروهای جدید دیگر برای تنظیم سوپاپ از فیلر استفاده نمی شود و از استکان تایپیت استفاده می کنند که این استکان تایپیت ها با روغن کار کرده و با استفاده از فشار روغن سوپاپ را تنظیم می کنند . در بعضی از مواقع که فشار روغن یا سطح روغن خودرو پایین بیاید ، اولین قسمتی که به صدا می افتد همین قسمت است . بنابراین در چنین مواقعی حتما سطح روغن خودرو را چک کنید .

 

صدای پت پت اگزوز

 

گاهی اوقات از قسمت اگزوز صدای پت پت به گوش می رسد  که نشانه ی بد کار کردن موتور خودرو می باشد . این امر به دلیل خراب بودن شمع ، وایر، سوزن انژکتور یا خرابی واشر سرسیلندر اتفاق می افتد و یا در بعضی از مواقع، از واشر گلویی اگزوز نیز این صدا ها به گوش می رسد که باید توجه داشته باشید در صورت شنیدن این صدا به تعمیرگاه رنو تهران مراجعه کرده و عیب را بررسی کنید .

 

صدای زوزه

 

در این مورد دو حالت وجود دارد . زمانی که خودرو درحال حرکت است صدای زوزه شنیده می شود که راننده باید بررسی کند با برداشتن پا از روی پدال گاز این صدا برطرف می شود یا خیر. اگر برطرف شد صدای دیفرانسیل است ولی اگر برطرف نشد صدای زوزه دنده می باشد و در صورت دوم ، خودرو را در حال حرکت خلاص کنید اگر صدای زوزه شنیده شود ، به دلیل بلبرینگ چرخ می باشد و

 

صدای سوت هنگام ترمز کردن

 

در هنگام ترمز کردن خودرو صدای سوت شنیده می شود این ایراد از لنت می باشد که به دلیل استفاده از لنت نامرغوب می باشد و در بعضی از مواقع به خاطر ناهمواری سطح دیسک نیز بوده که هوا زیر لنت جمع می شود و صدای سوت تولید می کند .

 

صدای زوزه هنگام کلاچ گرفتن

 

اگر هنگام کلاچ گرفتن صدای زوزه به گوش می رسد ، صدای بلبرینگ کلاچ است که در این صورت باید خودروی مورد نظر را به تعمیرگاه رنو تهران منتقل و برای باز کردن گیربکس و تعویض قطعه اقدام نمود .

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002